Ως ανεπαρκή και απογοητευτική χαρακτηρίζει την απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιβολή τέλους ύψους μόλις τριών ευρώ στα δέματα που εισάγονται από ασιατικές διαδικτυακές πλατφόρμες ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.
Ζήτημα θεμιτού ανταγωνισμού
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συλλόγου, «ένα ελάχιστο τέλος τριών ευρώ, σε καμία περίπτωση δεν αποκαθιστά τους όρους θεμιτού ανταγωνισμού με τις ευρωπαϊκές και ελληνικές επιχειρήσεις». Όπως επισημαίνεται, το βασικό ζητούμενο παραμένει η φορολόγηση των εισαγόμενων προϊόντων από το πρώτο ευρώ.
Χωρίς ουσιαστική φορολόγηση, ο Σύλλογος προειδοποιεί ότι η ανεξέλεγκτη εισροή προϊόντων από τρίτες χώρες θα συνεχίσει να υπονομεύει την εγχώρια αγορά, με κίνδυνο να οδηγηθούν σε κλείσιμο πάνω από το 50% των ελληνικών επιχειρήσεων.
Ανάγκη για δασμούς και ελέγχους
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών τονίζει ότι απαιτούνται ουσιαστικοί δασμοί, σαφείς τεχνικές διασφαλίσεις και πραγματικοί έλεγχοι στις εισαγωγές, και όχι αποσπασματικά ημίμετρα που δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα στη ρίζα του.
Όπως υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά, «η αγορά δεν αντέχει άλλη καθυστέρηση». Η άμεση επιβολή δασμών από το πρώτο ευρώ, σύμφωνα με τον Σύλλογο, «δεν είναι επιλογή, είναι μονόδρομος» για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των ελληνικών και ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.