Ο νέος CEO της Boeing, Kelly Ortberg, απηύθυνε έκκληση προς τους εργαζόμενους της εταιρείας να μην προχωρήσουν σε απεργία, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την προσπάθεια ανάκαμψης της εταιρείας. Σήμερα, περίπου 33.000 εργαζόμενοι, κυρίως από την περιοχή του Σιάτλ, καλούνται να ψηφίσουν αν θα εγκρίνουν τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ της διοίκησης και του συνδικάτου για αυξήσεις μισθών κατά 25% μέσα σε τέσσερα χρόνια.
Σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM) απορρίψουν τη συμφωνία και τα δύο τρίτα τους ψηφίσουν υπέρ της απεργίας, αυτή αναμένεται να ξεκινήσει τα ξημερώματα της Παρασκευής, λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Μια απεργία δεν θα επηρεάσει άμεσα τις πτήσεις, ωστόσο θα πλήξει σοβαρά τη φήμη και τα οικονομικά της Boeing, που αντιμετωπίζει δυσκολίες από το 2018, μετά από τα δύο τραγικά δυστυχήματα των αεροσκαφών 737 Max. Αυτές οι κρίσεις έχουν ήδη αποδυναμώσει την εμπιστοσύνη του κοινού και των αρχών προς την εταιρεία.
Κανείς δεν κερδίζει σε μια απεργία. Η επιχείρησή μας βρίσκεται σε μια δύσκολη περίοδο, εν μέρει λόγω των δικών μας λαθών στο παρελθόν. Δουλεύοντας μαζί, μπορούμε να επιστρέψουμε στον σωστό δρόμο, αλλά μια απεργία θα έθετε σε κίνδυνο την κοινή μας ανάκαμψη, διαβρώνοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη των πελατών μας και βλάπτοντας την ικανότητά μας να καθορίσουμε το μέλλον μας μαζί
Αν και η επιτροπή που διαπραγματεύτηκε τη νέα σύμβαση συνέστησε στους εργαζόμενους να την αποδεχτούν, υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις. Το συνδικάτο αρχικά ζητούσε αύξηση μισθών κατά 40% σε διάστημα τριών ετών, ενώ αρκετοί εργαζόμενοι εκφράζουν δυσαρέσκεια και για τις συνταξιοδοτικές τους παροχές.
Αναλυτές προειδοποιούν ότι μια πιθανή απεργία θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την παραγωγή του 737 Max και να δώσει πλεονέκτημα στο ανταγωνιστικό μοντέλο της Airbus, A320neo. Η απεργία θα μπορούσε να κοστίσει στη Boeing έως και 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς η εταιρεία λαμβάνει το 60% της αξίας ενός αεροσκάφους κατά την παράδοση.