Η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού υπεγράφη από τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, αναθέτοντας το έργο στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η υπογραφή της συμφωνίας επιβεβαιώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, με την αρχική πληρωμή του ποσού των 3,27 δισ. ευρώ να αναμένεται έως τις 12 Φεβρουαρίου 2025, οπότε και θα ξεκινήσει επίσημα η παραχώρηση.
Η νέα σύμβαση παρέχει ένα περιθώριο πέντε μηνών για την ολοκλήρωση του οικονομικού κλεισίματος, με δυνατότητα επέκτασης εφόσον υπάρξει αμοιβαία συμφωνία. Το διάστημα αυτό κρίνεται απαραίτητο για την τακτοποίηση των προαπαιτούμενων από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, με το υπουργείο να εκτιμά ότι δεν θα υπάρξει σημαντική καθυστέρηση στην έναρξη της παραχώρησης.
Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, σε συνέντευξή του στην 88η ΔΕΘ, η διαδικασία για την Αττική Οδό προχώρησε με γρήγορο ρυθμό για τα ελληνικά δεδομένα, τονίζοντας ότι υπήρξε σωστή προεργασία από τον παραχωρησιούχο και τη δημόσια διοίκηση.
Στις 5 Οκτωβρίου 2025, το ελληνικό δημόσιο θα παραλάβει επίσημα τον οδικό άξονα, μετά από 25 χρόνια λειτουργίας
Ωστόσο, θα υπάρξει ένα κενό στη λειτουργία του, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου τέσσερις μήνες. Αυτό το διάστημα θα καλυφθεί μέσω ενδιάμεσης σύμβασης, με τις τεχνικές εταιρείες Άκτωρ Παραχωρήσεις και Άβαξ, που αποτελούν την υπάρχουσα κοινοπραξία του έργου, να αναλαμβάνουν προσωρινά την ευθύνη λειτουργίας.
Η διαδικασία παράδοσης της “σκυτάλης” στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, χωρίς να εμπλακεί το ΤΑΙΠΕΔ στον ρόλο αυτό, όπως είχε εξεταστεί αρχικά.