Υπό έντονες πιέσεις παρέμεινε και τον Οκτώβριο η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, καθώς ανακοίνωσε μείωση 12% στις μηνιαίες πωλήσεις της σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στις 441.706 μονάδες, έναντι 502.675 τον Οκτώβριο του 2024.
Πτώση κερδών και εσόδων το τρίτο τρίμηνο
Η εταιρεία με έδρα τη Σενζέν κατέγραψε το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο κάμψης κερδών, καθώς η ένταση του ανταγωνισμού στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και οι αυστηρότεροι κανονισμοί επηρεάζουν αρνητικά τις επιδόσεις της. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Bloomberg, τα καθαρά κέρδη του τρίτου τριμήνου υποχώρησαν κατά 33% σε ετήσια βάση, στα 7,82 δισ. γουάν (περίπου 1,1 δισ. δολάρια).
Τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν κατά 3% στα 194,98 δισ. γουάν, υπολείποντας των αναλυτικών εκτιμήσεων που προέβλεπαν 216 δισ. γουάν. Κατά την ίδια περίοδο, η BYD παρέδωσε 1,15 εκατομμύρια οχήματα — ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in — σημειώνοντας πτώση 1,8% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2024.
Αντίθετη πορεία για τους ανταγωνιστές
Την ίδια ώρα, οι ανταγωνιστές της BYD παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο. Η Geely ανέφερε αύξηση πωλήσεων κατά 96% το τρίτο τρίμηνο, ενώ η Chongqing Changan σημείωσε άνοδο 84%. Οι επιδόσεις αυτές εντείνουν την πίεση στη BYD, η οποία προσπαθεί να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της εν μέσω πολέμου τιμών που έχει προκαλέσει αναστάτωση στον κλάδο.
Ανησυχίες για τον κινεζικό κλάδο EV
Η κυβέρνηση της Κίνας παρακολουθεί στενά την κατάσταση, καθώς ο παρατεταμένος ανταγωνισμός τιμών προκαλεί φόβους για υποβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων και μείωση της κερδοφορίας των κατασκευαστών. Η BYD, αν και παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, φαίνεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξισορρόπηση ανάμεσα στη διατήρηση μεριδίου αγοράς και στη βιωσιμότητα των περιθωρίων κέρδους της.
Αναλυτές εκτιμούν ότι η εταιρεία θα χρειαστεί να επιταχύνει τις διεθνείς επενδύσεις και τις εξαγωγές της προς την Ευρώπη και τη Νότια Αμερική, καθώς η εγχώρια αγορά δείχνει σημάδια κορεσμού και υπερπαραγωγής.