Χωρίς ταξί θα μείνει η Αττική την Τετάρτη και την Πέμπτη, 5 και 6 Νοεμβρίου 2025, μετά την απόφαση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) για 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση. Την Τετάρτη, οι οδηγοί θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στις 10:00 π.μ. στη συμβολή των οδών Σπ. Πάτση και λεωφόρου Αθηνών.
Αιτήματα του κλάδου και αντιδράσεις στην κυβερνητική πολιτική
Οι επαγγελματίες οδηγοί ζητούν ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες, αλλαγές στην πολιτική για την ηλεκτροκίνηση και άμεση απόφαση για παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών ταξί, μεταφέροντας την υποχρέωση για το 2035.
Το ΣΑΤΑ, σε σκληρή ανακοίνωσή του, καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι «βάζει ταφόπλακα στο επάγγελμα του ταξί» και ότι «χαρίζει τη δημόσια επιβατική μεταφορά στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα», κάνοντας λόγο για σχέδιο μεταφοράς του μεταφορικού έργου στις πολυεθνικές μέσω εφαρμογών.
Κύρια αιτήματα της απεργίας
- Ηλεκτροκίνηση: Παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών ταξί έως το 2035.
- ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025.
- Φορολογικό: Δίκαιη φορολόγηση και αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ.
- Λεωφορειολωρίδες: Ελεύθερη διέλευση έμφορτων ταξί.
- Αντιμετώπιση πειρατείας: Εφαρμογή του ν.4530/2018 και ενίσχυση των ελέγχων για ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό.
Αντίδραση στην παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Το συνδικάτο αντιδρά έντονα και στην πρόσφατη παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, την οποία χαρακτηρίζει «προκλητική και προσβλητική». Όπως υποστηρίζει, «πρόκειται για κίνηση που εξυπηρετεί πολυεθνικά συμφέροντα με στόχο να εξαφανίσουν τους μικρομεσαίους επαγγελματίες».
Όσο εκείνοι νομοθετούν ενάντια στο ταξί, εμείς θα είμαστε στους δρόμους.
Το ΣΑΤΑ καλεί όλα τα σωματεία ταξί σε γενικό ξεσηκωμό, επισημαίνοντας πως «η επίθεση που δέχεται ο κλάδος δεν έχει σύνορα – είτε στην Αθήνα, είτε στη Θεσσαλονίκη, είτε στην Πάτρα, είτε στα νησιά, ο αγώνας είναι κοινός».