Heineken: Οριακά χαμηλότερα των εκτιμήσεων τα έσοδα για το τρίτο τρίμηνο

Η Heineken ανακοίνωσε έσοδα οριακά χαμηλότερα των εκτιμήσεων για το τρίτο τρίμηνο, επηρεασμένη από πληθωριστικές πιέσεις και χαμηλή ζήτηση σε Ευρώπη και Αμερική.
Heineken

Η ολλανδική ζυθοποιία Heineken ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2025, καταγράφοντας έσοδα οριακά χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών. Παράλληλα, η εταιρεία προειδοποίησε για πιέσεις στα επόμενα τρίμηνα, λόγω πληθωριστικών πιέσεων και αυξημένης διεθνούς οικονομικής μεταβλητότητας.

Οριακή κάμψη στα έσοδα και μειωμένοι όγκοι πωλήσεων

Τα προσαρμοσμένα έσοδα της Heineken ανήλθαν σε 7,33 δισ. ευρώ, έναντι 7,36 δισ. που ανέμεναν οι αναλυτές. Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 4,3%, κυρίως λόγω ασθενέστερης ανάπτυξης στην Ευρώπη και την Αμερική, ποσοστό πάντως καλύτερο από τη μείωση 4,52% που προβλεπόταν.

  • Έσοδα 8,71 δισ. ευρώ για το τρίμηνο και 25,63 δισ. ευρώ από την αρχή του έτους.
  • Καθαρά έσοδα με οργανική μείωση 0,3% για το τρίμηνο, αύξηση 1,3% από την αρχή του έτους.
  • Οργανική μείωση όγκου μπύρας 4,3% για το τρίμηνο, μείωση 2,3% από την αρχή του έτους.
  • Όγκος πώλησης Heineken -0,6% για το τρίμηνο, +2,7% από την αρχή του έτους.

Η ανάπτυξη σε Αφρική και Μέση Ανατολή συνέβαλε στο να αντισταθμιστεί η πτώση, ωστόσο οι αρνητικές συναλλαγματικές διακυμάνσεις επιβάρυναν τα συνολικά έσοδα. Η εταιρεία αναθεώρησε τις προβλέψεις για τα λειτουργικά κέρδη, τα οποία πλέον αναμένονται στο κατώτερο άκρο του εύρους 4%-8%.

Μακροοικονομικές πιέσεις και αστάθεια στις αγορές

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντολφ φαν ντεν Μπρινκ, επεσήμανε ότι «η μακροοικονομική αστάθεια έγινε πιο έντονη το τρίτο τρίμηνο», ενώ πρόσθεσε πως «η ζήτηση αναμένεται να ανακάμψει όταν οι συνθήκες ομαλοποιηθούν».

Οι πωλήσεις της Heineken μειώθηκαν κατά 0,3%, με τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη να εμφανίζουν αδύναμη ζήτηση. Η μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, οι εμπορικές εντάσεις σε βασικές αγορές όπως η Βραζιλία και οι διαμάχες για τις τιμές με τα σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα.

Παρά τις πιέσεις, η Heineken ξεπέρασε ελαφρώς τις εκτιμήσεις για πτώση 0,8%, επιβεβαιώνοντας τη σταθερότητα της στο διεθνές περιβάλλον ζυθοποιίας.