Ισχυρή άνοδος της EasyJet μετά από φήμες εξαγοράς από τη MSC

Η μετοχή της EasyJet εκτινάχθηκε 12% μετά από φήμες ότι η MSC εξετάζει εξαγορά της εταιρείας σε συνεργασία με επενδυτικό όμιλο.
Νέα δρομολόγια της easyJet από την Αθήνα για το 2025

Η μετοχή της EasyJet Plc σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων τριών ετών, μετά από δημοσίευμα της Corriere della Sera που ανέφερε ότι η Mediterranean Shipping Company (MSC) εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, σε συνεργασία με επενδυτικό όμιλο.

Η μετοχή της EasyJet ενισχύθηκε κατά 12% στο χρηματιστήριο του Λονδίνου μετά το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται τρεις ανώνυμες πηγές. Σύμφωνα με αυτές, οι επιλογές που εξετάζονται περιλαμβάνουν πλήρη εξαγορά ή απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.

Η EasyJet αρνήθηκε να σχολιάσει τις φήμες, ενώ η MSC διέψευσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες. Ο ιδρυτής και βασικός μέτοχος της εταιρείας, Στέλιος Χατζηιωάννου, κατέχει περίπου 15% του μετοχικού κεφαλαίου. Η EasyJet έχει αποτελέσει και στο παρελθόν στόχο εξαγοράς – το 2021 η Wizz Air είχε εξετάσει προσφορά, η οποία τελικά απορρίφθηκε.

Οι αναλυτές και το προηγούμενο της ITA Airways

Αναλυτές της Bernstein επισημαίνουν ότι δεν υπάρχουν εμφανείς συνέργειες ανάμεσα σε μια ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων και μια αεροπορική εταιρεία. Ωστόσο, υπενθυμίζουν ότι η MSC είχε συνεργαστεί με τη Lufthansa για την εξαγορά της ITA Airways, πριν αποχωρήσει από τη διαδικασία.

Η EasyJet είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες αεροπορικές χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, μαζί με τη Ryanair και τη Wizz Air. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, έχει προβλέψει ότι ο κλάδος θα οδηγηθεί σε περαιτέρω συγκέντρωση, με την EasyJet και τη Wizz να αποτελούν πιθανές «λεία» για μεγαλύτερους ομίλους.

Ναυτιλιακές και επενδύσεις στις αερομεταφορές

Ναυτιλιακές εταιρείες που επωφελήθηκαν από τα αυξημένα κέρδη της πανδημίας έχουν ήδη στραφεί σε επενδύσεις στον αεροπορικό κλάδο. Ο Μίχαελ Κύνε, επικεφαλής της Kuehne + Nagel, είναι σήμερα ο μεγαλύτερος μέτοχος της Lufthansa, ενώ ο όμιλος CMA CGM αποτελεί τον μεγαλύτερο ιδιώτη μέτοχο της Air France–KLM, μετά τα γαλλικά και ολλανδικά κράτη.