Σε πτώση οι πωλήσεις της LVMH καθώς μειώνεται η ζήτηση

Η LVMH κατέγραψε πτώση 9% στον βασικό της τομέα, με την Κίνα και την Ιαπωνία να οδηγούν τη μείωση. Ανθεκτικότητα σε ΗΠΑ και ελπίδες για συμφωνία δασμών.
LVMH

Σημαντική υποχώρηση σημείωσαν οι πωλήσεις του ομίλου LVMH το δεύτερο τρίμηνο του 2025, καθώς οι καταναλωτές παγκοσμίως περιόρισαν τις δαπάνες τους σε είδη πολυτελείας όπως τσάντες Louis Vuitton και σακάκια Dior. Η μείωση 9% στα οργανικά έσοδα του κλάδου μόδας και δερμάτινων ειδών — της μεγαλύτερης μονάδας του ομίλου — ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών.

Πίεση από την Κίνα και απώλεια πρωτοκαθεδρίας

Η πτώση της ζήτησης στην Κίνα, η οποία υπήρξε επί δεκαετίες βασικός μοχλός ανάπτυξης, έχει πλήξει τον όμιλο υπό την ηγεσία του Bernard Arnault. Τον περασμένο Απρίλιο, η LVMH έχασε τη θέση της πολυτιμότερης εταιρείας στη Γαλλία από την Hermès, δημιουργό της εμβληματικής τσάντας Birkin.

Η κατάσταση επιδεινώνεται καθώς μικρότεροι ανταγωνιστές, όπως η ιταλική Brunello Cucinelli, παρουσιάζουν αυξημένες πωλήσεις για την ίδια περίοδο, κερδίζοντας έδαφος στον χώρο της πολυτελούς ένδυσης.

Μεταβατικό στάδιο για τη Dior

Η Christian Dior, δεύτερη μεγαλύτερη φίρμα του ομίλου, βρίσκεται σε δημιουργική αναδιάρθρωση μετά την τοποθέτηση του Jonathan Anderson στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Η πρώτη του συλλογή γυναικείων ενδυμάτων θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο.

Κερδοφορία και αγορές

Παρά τη γενική πτώση, τα λειτουργικά κέρδη του εξαμήνου διαμορφώθηκαν στα €9 δισ., μειωμένα κατά 15% αλλά ελαφρώς πάνω από τις εκτιμήσεις. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές, με θετική συμβολή από τα κρασιά και ποτά, καθώς και σταθερή απόδοση στον τομέα της μόδας. Αντίθετα, στην Ιαπωνία καταγράφηκε κατάρρευση πωλήσεων κατά 28%, μετά την περσινή εκτόξευση λόγω Κινέζων τουριστών και ευνοϊκής ισοτιμίας του γεν.

Πτωτική τάση σημειώθηκε και στις πωλήσεις σε Ευρώπη και Κίνα, επιβεβαιώνοντας τις πιέσεις σε βασικές αγορές του ομίλου.

Προσδοκίες από τις εμπορικές διαπραγματεύσεις

Σχολιάζοντας τις διαπραγματεύσεις ΕΕ–ΗΠΑ, η οικονομική διευθύντρια της LVMH, Cécile Cabanis, εκτίμησε ότι δασμοί 15% θα ήταν μια αποδεκτή λύση, υπογραμμίζοντας ότι πολλά brands του ομίλου διαθέτουν ακόμα ισχυρή τιμολογιακή ισχύ.

Φαίνεται πως πλησιάζουμε σε συμφωνία για τους δασμούς, κάτι που θα μπορούσε να άρει ένα βάρος από το μακροοικονομικό περιβάλλον και την καταναλωτική εμπιστοσύνη

Cécile Cabanis