Μια νέα εποχή ξεκινά για τα iPhone, καθώς η Apple ανακοίνωσε συνεργασία με την SpaceX του Έλον Μασκ και την T-Mobile US, ενσωματώνοντας υποστήριξη για το δορυφορικό δίκτυο Starlink στο λειτουργικό της σύστημα.
Η δορυφορική λειτουργία στα iPhone
Η ενσωμάτωση εμφανίστηκε διακριτικά στην έκδοση iOS 18.3, επιτρέποντας τη σύνδεση με το δίκτυο Starlink σε περιοχές χωρίς κάλυψη κινητής τηλεφωνίας. Η T-Mobile προσκαλεί χρήστες να συμμετάσχουν σε δοκιμαστικό πρόγραμμα beta, ενώ οι συσκευές εμφανίζουν σχετικό διακόπτη στις ρυθμίσεις κινητής τηλεφωνίας.
Μέχρι σήμερα, η Apple παρείχε δορυφορικές λειτουργίες μέσω της Globalstar Inc., κυρίως για αποστολή μηνυμάτων έκτακτης ανάγκης. Το νέο πρόγραμμα προσφέρει εναλλακτική λύση με ευρύτερες προοπτικές, όπως αποστολή εικόνων και podcasts, με σχέδια για υποστήριξη βίντεο και φωνής στο μέλλον.
Περιορισμοί και προοπτικές
Η δοκιμαστική φάση αφορά χρήστες στις Ηνωμένες Πολιτείες και υποστηρίζεται σε iPhone και επιλεγμένες Android συσκευές με Android 15. Σε αρχικό στάδιο, η υπηρεσία εστιάζει στην αποστολή μηνυμάτων και η επιλογή χρήσης του Starlink εμφανίζεται μόνο όταν το iPhone βρίσκεται εκτός κάλυψης δικτύου.
Μπορείτε τώρα να παραμείνετε συνδεδεμένοι στέλνοντας μηνύματα μέσω δορυφόρου σχεδόν από οπουδήποτε
Ο Έλον Μασκ δήλωσε ότι η τεχνολογία Starlink υποστηρίζει ήδη εικόνες, μουσική και podcasts, ενώ μελλοντικά θα προστεθούν φωνητικές και βιντεοκλήσεις. Η SpaceX, αν και δεν σχολίασε επίσημα, σχεδιάζει παγκόσμια επέκταση της υπηρεσίας.
Τεχνολογική στροφή στην παγκόσμια συνδεσιμότητα
Η συνεργασία Apple–SpaceX αλλάζει τα δεδομένα στη δορυφορική επικοινωνία, σε μια αγορά που έως τώρα κυριαρχούσε η Globalstar. Παράλληλα, η T-Mobile ενισχύει το ανταγωνιστικό της προφίλ, προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες συνδεσιμότητας στους χρήστες της, με έμφαση στην ασφαλή και σταθερή επικοινωνία σε απομακρυσμένες περιοχές.