Η Air France-KLM ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αυξήσει τη συμμετοχή της στη SAS, αποκτώντας πλειοψηφικό μερίδιο 60,5% από το σημερινό σχεδόν 20%. Με την κίνηση αυτή, ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος στοχεύει στην περαιτέρω ενοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς αερομεταφορών και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του έναντι της Lufthansa και της IAG.
Ενίσχυση της θέσης στη σκανδιναβική αγορά
Η συμφωνία περιλαμβάνει την εξαγορά των μεριδίων των Castlelake και Lind Invest, ενώ η δανική κυβέρνηση διατηρεί το 26,4% και θέση στο διοικητικό συμβούλιο. Η SAS ενισχύει το δίκτυο της Air France-KLM, με στόλο 138 αεροσκαφών και παρουσία σε 130 προορισμούς.
Ο CEO της Air France-KLM, Ben Smith, δήλωσε ότι η απόφαση βασίστηκε στη «σημαντική βελτίωση των οικονομικών και λειτουργικών επιδόσεων» της SAS, η οποία ενσωματώνεται πλέον σε έναν ισχυρότερο όμιλο μετά την αναδιάρθρωσή της μέσω του Κεφαλαίου 11 στις ΗΠΑ.
Ευρωπαϊκή ενοποίηση στον αεροπορικό τομέα
Η εξαγορά έρχεται σε συνέχεια παρόμοιων κινήσεων στον ευρωπαϊκό τομέα. Η Lufthansa απέκτησε ποσοστό στην ITA Airways και στην AirBaltic, ενώ η IAG συνεχίζει να επιδιώκει την εξαγορά της Air Europa. Αντιθέτως, ανεξάρτητες παραμένουν ακόμη η TAP, η Finnair Oyj και η LOT Polish Airlines.
Η SAS διαθέτει περίπου 8 εκατ. μέλη καρτών επιβράβευσης και ισχυρές θέσεις προσγείωσης στις σκανδιναβικές αγορές – στοιχεία που αποτελούν πολύτιμο πλεονέκτημα για την Air France-KLM.
Η SAS θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μέσα από το δίκτυο της Air France-KLM.
Ο CEO της SAS, Anko van der Werff, τόνισε τα οφέλη σε εξοικονόμηση κόστους, ευθυγράμμιση δικτύου και συνεργασία με εταίρους όπως η Virgin Atlantic και η Delta Air Lines. Προέβλεψε ότι η συμφωνία θα εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντός 12–18 μηνών, χωρίς σημαντικά ρυθμιστικά εμπόδια.
Η Air France-KLM έχει ενισχύσει τη χρηματιστηριακή της αξία στα 2,6 δισ. ευρώ, με τη μετοχή να έχει σημειώσει άνοδο 22% το 2025.