Η Louis Vuitton επενδύει στην Κίνα με εμπειρίες πολυτελείας

Η Louis Vuitton επενδύει στη Σαγκάη με κατάστημα εμπειρίας, στοχεύοντας στην αναζωογόνηση της κινεζικής αγοράς πολυτελείας.
Κατάστημα-ναυαρχίδα της Louis Vuitton σε σχήμα καραβιού στη Σαγκάη

Η Louis Vuitton εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα-ναυαρχίδα στη Σαγκάη, ονόματι «The Louis», το οποίο έχει τη μορφή καραβιού και φτάνει τα 30 μέτρα σε ύψος. Περισσότερο από κατάστημα, ο χώρος αυτός λειτουργεί ως πολυχώρος εμπειριών, προσφέροντας στους επισκέπτες εκθέσεις και καφετέρια, επιχειρώντας να εδραιώσει έναν νέο τύπο επαφής με τον πελάτη.

Στροφή του luxury από τα προϊόντα στις εμπειρίες

Η LVMH δεν περιορίζεται απλώς σε ένα εντυπωσιακό κατάστημα. Επενδύει σε έναν νέο τρόπο προσέγγισης των καταναλωτών, με στόχο την ενίσχυση των πωλήσεων στην κινεζική αγορά, η οποία παρουσιάζει σημαντικά σημάδια κάμψης. Το 2023 η αγορά πολυτελείας στην Κίνα μειώθηκε κατά 18%, φτάνοντας τα 350 δισ. γουάν, ενώ το 2025 προβλέπεται στασιμότητα.

Η τάση αυτή αντικατοπτρίζει μία γενικότερη αλλαγή στρατηγικής στον χώρο των ειδών πολυτελείας. Οι μεγάλες μάρκες εγκαταλείπουν το παραδοσιακό μοντέλο λιανικής και επενδύουν στην παροχή βιωματικών υπηρεσιών που χτίζουν πιο ουσιαστικές σχέσεις με τους καταναλωτές.

Κατάστημα-ναυαρχίδα της Louis Vuitton σε σχήμα καραβιού στη Σαγκάη

Η δύναμη της εμπειρίας στην καταναλωτική ψυχολογία

Σύμφωνα με έκθεση της Bain, παρότι η αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας υποχώρησε κατά 1-3% το 2024, οι δαπάνες για εμπειρίες πολυτελείας αυξήθηκαν κατά 5%. Σε αυτό το πλαίσιο, παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον για προσωποποιημένες υπηρεσίες φιλοξενίας και γαστρονομικές εμπειρίες υψηλής ποιότητας.

Η Savills καταγράφει την άνοδο ενός νέου προτύπου πολυτέλειας στην Κίνα: από τα ιδιωτικά ραντεβού σε Salon Privé μέχρι εστιατόρια πολυτελείας, το κοινό αναζητά εμπλοκή και μοναδικότητα.

Πιστεύω ότι είναι ένας τρόπος προσέγγισης του πελάτη σου, είτε σαν κάποιον που θα αγοράσει προϊόντα είτε σαν κάποιον που προσπαθεί να έχει μία πιο γεμάτη ζωή. Αν ο σκοπός σου δεν είναι μόνο να τροφοδοτήσεις τον πελάτη σου με καταναλωτικά προϊόντα, αλλά να του δώσεις κάτι περισσότερο, μπορεί πράγματι να έχεις μεγαλύτερη απήχηση

Patrice Nordey

Οι στρατηγικές κινήσεις των οίκων μόδας

Παρά τις δυσκολίες, κορυφαίοι οίκοι συνεχίζουν να επενδύουν στην κινεζική αγορά, προσαρμόζοντας την παρουσία τους. Η Dior άνοιξε καφετέρια πολυτελείας στην Τσενγκτού, η Prada λάνσαρε εστιατόριο στη Σαγκάη και η Tiffany & Co. αναβάθμισε τη φυσική της παρουσία με νέο τριώροφο κατάστημα στην Τσενγκτού.

Η νέα εποχή του luxury δεν αφορά μόνο προϊόντα, αλλά εμπειρίες που εμπνέουν, συνδέουν και αφήνουν αποτύπωμα.