Έρευνα ΣΕΤΕ: Οι τάσεις και προοπτικές του εισερχόμενου τουρισμού το 2025

Οι κορυφαίες αγορές του ελληνικού τουρισμού, οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών και οι οικονομικές προοπτικές του 2025.
Ταξιδιωτική συμπεριφορά και ζήτηση για Ελλάδα στις κύριες αγορές του 2025

Η μελέτη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ «Market Outlook» καταγράφει τη ταξιδιωτική συμπεριφορά και τις οικονομικές προοπτικές για 14 βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού, οι οποίες αντιστοιχούν στο 75,2% των τουριστικών εισπράξεων το 2024.

Αυξημένη πρόθεση για ταξίδια

Η έρευνα της GWI για το α’ τρίμηνο του 2025 δείχνει ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές σε κάθε χώρα ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν το επόμενο εξάμηνο:

  • Κορυφαία ποσοστά: Ελβετία, Αυστρία (59%), Ιταλία (57%)
  • Μέσο ενδιαφέρον: Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία (~52%)
  • Χαμηλότερο ενδιαφέρον: ΗΠΑ, Πολωνία, Ισραήλ (48%)

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις αποφάσεις

Η σχέση ποιότητας-τιμής και ο καιρός είναι καθοριστικοί για την επιλογή προορισμού. Ακολουθούν λόγοι όπως:

  • χαλάρωση και πολιτιστικές εμπειρίες
  • ευκολία και οικονομία στο ταξίδι
  • συστάσεις φίλων, οικογενειακές παροχές και προσφορές

Τύποι διακοπών και προορισμοί

Διακοπές παραλίας/θέρετρου είναι πρώτες σε προτίμηση (49%+), ενώ ακολουθούν road trips, staycations και θεματικά πάρκα. Οι διακοπές στο εξωτερικό αποτελούν κυρίαρχη επιλογή, πλην ΗΠΑ, Γαλλίας, Ιταλίας, Πολωνίας και Ρουμανίας.

Οικονομική αβεβαιότητα και τάσεις

Οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2025 δείχνουν:

  • Επιβράδυνση ανάπτυξης στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες
  • Μοναδική εξαίρεση η Δανία με ανοδική πρόβλεψη
  • Ύφεση στην Αυστρία και αβεβαιότητα σε ΗΠΑ/Ηνωμένο Βασίλειο

Η Ελλάδα στις αεροπορικές θέσεις του 2025

Η χώρα μας βρίσκεται στο top-5 των προορισμών σε όλες τις αγορές, πλην ΗΠΑ και Ελβετίας. Η πρώτη θέση στην αγορά του Ισραήλ είναι χαρακτηριστική της δυναμικής της Ελλάδας.

Οι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις το 2025 φτάνουν τα 28,5 εκατ. (+5,2% σε σχέση με το 2024). Ιδιαίτερα:

  • Ην. Βασίλειο: 5,7 εκατ. θέσεις (+3,6%) – μερίδιο 20%
  • Γερμανία: 4,8 εκατ. θέσεις (+3,9%) – μερίδιο 17%

Η Ελλάδα ενισχύει τη θέση της ως ανταγωνιστικός μεσογειακός προορισμός παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις.